Najbolj znane blagovne znamke

Najbolj znane blagovne znamke

Večina ljudi misli, da so najbolj znane blagovne znamke tiste, ki predstavljajo največja podjetja. Pogosto je res tako, a med znane blagovne znamke štejemo tudi tiste, ki predstavljajo posamezne skupine izdelkov in storitev, en sam izdelek ali storitev, ali pa celo osebe. Vsekakor pa drži, da je v vsakem primeru potrebna zaščita znamke, saj ta predstavlja njeno varnost in zaščito pred škodljivimi praksami konkurence ali ponarejevalcev ne glede nato, kaj znamka dejansko predstavlja. Zaščita znamke je osnova, brez katere ne gre.

V Sloveniji spadajo med najbolj znane blagovne znamke Gorenje, Nivea, Milka, Ariel, Renault, Tina Maze, Adidas … Zanimivo je, da se med najbolj znanimi znamkami, ki so v slovenskem lastništvu, najdejo tako slovenska podjetja kot celostna blagovna znamka (na primer Gorenje), kot tudi blagovne znamke, ki predstavljajo zgolj skupino proizvodov (kot v primeru blagovnih znamk Dormeo, Delimano in drugih, ki so v lasti Studia Moderna). Če se blagovnim znamkam nekoliko bolj posvetimo, hitro ugotovimo, da je Slovenija na tem področju precej uspešna in da imamo v lasti kar nekaj močnih in zelo znanih znamk tako v evropskem kot v svetovnem merilu. In za vse te znane znamke je značilno, da jim pride zaradi njihovega uspeha še kako prav tudi zaščita znamke. Zakaj? Ker zaščita znamke pomaga pri sodnem preganjanju ponarejevalcev (s katerimi se srečujejo na primer Gorenje, kozmetika Afrodita itd.).

Coca ColaKaj pa najbolj znane znamke na svetu? Tu je zaščita znamke še toliko bolj nujna. Bolj znana kot je znamka, več je ponarejevalcev, in večkrat je zaščita znamke potrebna tako v posameznih državah kot z mednarodno ali evropsko registracijo.

Med svetovnimi znamkami so med najbolj prepoznavnimi zagotovo Coca-Cola, Apple, Google, Microsoft, Intel, BMW, Nikon, Nike, Adidas, McDonald’s, Sony, L’Oreal, Ikea … Če pri teh zaščita znamke ne bi skrbela za preprečevanje zlorab, bi gotovo nastal kaos, v katerem ljudje ne bi več vedeli, komu zaupati in komu ne, to pa bi povzročilo veliko gospodarsko škodo.

Velike in najbolj prepoznavne blagovne znamke izvirajo večinoma z dveh kontinentov, torej iz Evrope (na primer Red Bull, avtomobilske znamke in podobno) ter iz Amerike, mnogo (predvsem z avtomobilskega in tehničnega področja) pa so tudi iz Japonske, a v zadnjih letih se mednje vse bolj povzpenjajo tudi znamke iz drugih držav z veliko gospodarsko rastjo, na primer iz Kitajske (za primer lahko vzamemo blagovno znamko mobilnih telefonov Huawei). In če smo že pri Kitajski – od tam po splošnem prepričanju (in dokazih carine ter policije) izvira tudi največje število ponaredkov, zato velja pri registraciji nove blagovne znamke pomisliti tudi na to, da je potrebna zaščita znamke tudi na Kitajskem.