Ko v poslu nastopi čas za spremembe

Čas za spremembe v poslu

V podjetništvu je podobno kot na splošno v življenju. Nizajo se uspehi, a pripeti se tudi kakšen neuspeh ali morebitne nepričakovane situacije, ko je potrebno na novo začrtati svojo smer. Ena takšnih situacij je zagotovo tudi trenutna situacija s Covid-19, ki je marsikatero podjetje pahnila v težave.

Čeprav ni enostavno, ko podjetniškim načrtom močno prekriža pot takšna sprememba, pa je potrebno tudi v podobnih situacijah najti nekaj pozitivnega. Ko v življenje podjetnika vstopijo težave, ki se tičejo njegovega posla, je čas za spremembe.

Izkoristite priložnost

Ni potrebe po objokovanju stanja ali ugibanju o tem, kaj bi bilo, če bi bilo. Vzemite si čas in pomislite, kako se lahko prilagodite trenutni situaciji in skušajte iz nje potegniti nekaj dobrega. Pa ne govorimo zgolj o težavah zaradi virusa, pač pa tudi o drugih negativnih dogodkih, ki imajo lahko negativne posledice za vaše podjetje.

Tu mislimo na okvaro strojev, umik pomembnega naročnika, izgubo kadra in podobno. V življenju pride trenutek za spremembe in takrat je potrebno zadržati zdravo pamet ter razmisliti o najboljših možnih opcijah. Če se ne boste brezglavo prepustili strahu in negotovosti, boste kaj kmalu morda presenetili celo sami sebe z eno boljših idej v zadnjem času.

Krizni trenutki iz nas izvabijo najboljše

Ko gre vse po planu in ste s poslovanjem zadovoljni, seveda ne boste prav pogosto razmišljali o čem novem ali sploh o kakršnihkoli spremembah na svoji poslovni poti. Tudi v tem velikokrat čepi nevarnost, saj takšne podjetnike omenjene spremembe presenetijo na levi nogi.

Poslovneži, ki se ne vdajo in se navkljub težjim trenutkom zazrejo vase, pogledajo na trg in se vprašajo, kaj potrošnik ta hip potrebuje, bodo precej lažje prebrodili vse težave, ki se jim bodo postavile na pot. Velikokrat se namreč zgodi, da se prav v takšnih trenutkih rojevajo najboljše ideje, na katere sicer sploh ne bi pomislili.

Kopirajte, a dodajte izboljšave

Nič ni narobe, če se pri poslu zgledujete po že uspešnih modelih. Pomembno pa je, da jim dodate svojo noto, jih nadgradite in jih tako naredite še bolj privlačne za trg. Danes je težko izumiti nekaj povsem novega in zadevo tudi uspešno plasirati na trg.

Precej lažje boste do svojih kupcev prodrli na način, da boste določeno zadevo ali storitev, ki je že v uporabi, nadgradili, jo morda naredili dostopnejšo in cenejšo. S tem boste močno skrajšali sam proces od ideje do trga in se tudi lažje ter hitreje prilagodili novim situacijam.

Včasih je najprej treba spremeniti sebe

Največkrat je podjetnik sam sebi ovira, ko kar ne more in ne more preskočiti zarisane meje, ki si jo je narisal sam. Seveda ni enostavno čez noč spremeniti svojega posla v nekaj povsem drugega, je pa potrebno razmišljati dovolj odprto, da vsaj na papirju pristanejo različne možnosti, ki kažejo nek potencial.

Včasih se bo katera od teh zdela nesmiselna. A morda zgolj na prvi pogled. Potem pa ob vsakem novem pogledu čedalje bolj privlačna. Morda manjka zgolj nekaj dodatnega izobraževanja, kakšen stroj ali sprememba v postopku izdelave določenih izdelkov. Pomembno je, da si v poslu pripravljen na nepričakovane reči.