Kako izbrati domeno za podjetje?

Kako izbrati domeno za podjetje?

Ko brskam po spletu, večkrat naletim na spletno stran podjetja, ki je sicer izdelana solidno, vendar pa je njen spletni naslov povsem zgrešen. Govorim predvsem o imenu domene, čeprav me včasih zmoti tudi domenska končnica, ki je prav tako lahko izbrana napačno. Marsikateri podjetnik ne razmišlja dovolj o izbiri domene ali pa preprosto ne ve, na kaj vse je potrebno biti pozoren.

Če se nameravate podati v poslovne vode, vam vsekakor svetujem, da si preberete današnji prispevek, v katerem bom podal glavne smernice za izbiro domene. Naj že kar na začetku zapišem, da dobro izbrana domena lahko zelo pozitivno vpliva na uspešnost spletne prisotnosti, poslovanje in nenazadnje tudi na verodostojnost podjetja.

Za začetek nekaj splošnih nasvetov

Kar bom zapisal sedaj, ne velja zgolj za domene za namene podjetja, temveč za kakršenkoli namen. Domena naj bo čim krajša. Zagotovo ste tudi sami že kdaj naleteli na zelo dolgo domeno, sestavljeno iz več kot 25 znakov, po vsej verjetnosti pa si njenega imena niste zapomnili. Imam prav? Ne storite enake napake tudi sami in raje registrirajte domeno, nič daljšo od 15 znakov.

Keep it shortV zadnjih letih lahko pogosto zasledite, predvsem na straneh registrarjev, da je možno registrirati domene s šumniki ali drugimi nestandardnimi znaki. Ne storite tega. Če boste nekomu rekli, da se vaša stran nahaja na naslovu čevelj.si, bo skoraj zagotovo vpisal cevelj.si in pristal na napačni spletni strani. In ne le, da uporabniki spleta šumnikov niso vajeni, pri tako imenovanih IDN domenah s posebnimi znaki so pogosto prisotne tudi težave z e-pošto.

Kaj pa minus oziroma vezaj v imenu domene? Je ta priporočljiv ali ne? Mnenja so si precej različna, sam pa imam v večini primerov raje tisto možnost brez minusa. Glavni razlog za to se skriva v dejstvu, da je ime domene, v katerem je minus, precej težje ustno sporočiti. Da boste brez minusa lahko registrirali za en znak krajšo domeno, niti ni bistvenega pomena. In kdaj je bolje registrirati domeno z minusom? Ponavadi takrat, ko ime domene vsebuje priimek osebe, ki opravlja določen posel.

Naj bo ime domene enako imenu podjetja?

Podjetniki se največkrat sprašujejo, ali registrirati domeno, ki je enaka kar imenu podjetja, ali naj v ime dodajo še kakšno ključno besedo ali pa registrirajo nekaj povsem tretjega. Glede na to, da Google danes kaj dosti ne da na ključne besede v imenu domene, je zagotovo daleč najbolje registrirati domeno, ki ima identično ime kot podjetje. Na ta način se krepi identiteta podjetja, sama spletna stran pa deluje precej bolj verodostojno in zaupanja vredno. Več o tem, ali ima ime domene vpliv na pozicije v iskalniku Google, si lahko preberete tukaj.

Iskalnik Google

Teža ključnih besed je danes precej manjša kot pred leti.

Z vključevanjem ključne besede je domensko ime hitro predolgo, prav tako pa je težje graditi blagovno znamko. Se boste povsod predstavljali z domeno steklarstvo-ribnikar.si? Kaj ne izgleda steklarko.si ali kaj podobnega bolje? Vsekakor gre hitro v ušesa, samo ime domene je kratko in nekoliko zabavno, kar precej olajša delo na prepoznavnosti blagovne znamke.

Priznam, da ni vedno tako enostavno. Če se že dlje časa ukvarjate z neko dejavnostjo, ljudje pa vas najbolje poznajo ravno po priimku, je res težko uveljaviti nekaj povsem novega. V tem primeru bo bolje, da registrirate kar domeno, enako vašemu priimku, če pa je ta že zasedena, vam zares ne preostane drugega, kot da v domeno vključite še ključno besedo oz. naziv dejavnosti. Pazite le, da vse skupaj ne bo predolgo.

Zavarujte se pred drugimi podjetji

Da se boste dobro zaščitili pred konkurenco, registrirajte vse najbolj priljubljene domenske končnice. In če je vaša domena sestavljena iz dveh besed, registrirajte tudi različice z minusom in brez minusa v imenu domene. Le na ta način boste lahko prepričani, da vam druga podjetja ne bodo povzročala preglavic.

Omenjene težave so prisotne pri večini konkurenčnih dejavnosti. Za primer si oglejte toplotne črpalke, kjer obstaja cela vrsta spletnih strani, na primer:

  • toplotnecrpalke.si
  • toplotne-crpalke.com
  • toplotnecrpalke.eu
  • toplotne-crpalke.eu
  • toplotnecrpalke.info
  • toplotne-crpalke.info

Tudi druge kombinacije domen so že registrirane, le da na njih niso postavljene spletne strani. Zdaj pa pomislite, da bi vse te domene pripadale le enemu podjetju. Zagotovo bi imelo precej manj težav s konkurenco.

Najprej domena, nato podjetje

Če se na pot podjetništva šele podajate, vam toplo priporočam, da najprej poiščete ustrezno domeno in jo registrirate, nato pa ustanovite podjetje. Seveda se pred registracijo domene pozanimajte, da je ime podjetja še vedno na voljo. V kolikor se imate kasneje namen razširiti tudi na tuje trge, čim prej registrirajte tudi tuje domene (na primer .de, če boste v prihodnosti poslovali na nemškem trgu). Poznam kar nekaj primerov, ko so podjetja tuje domene odkupovala po zelo visokih zneskih. Nikar ne naredite te napake.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja